Hardwood Lumber Company https://hardwood-lumber.com Home Improvement & Garden
4.6 From 1 to 5
1658 Reviews
Overall Ratings
5 Stars
1333
4 Stars
135
3 Stars
60
2 Stars
55
1 Star
75
Reviews 1658
Recommend 9 / 10
TrustScore 9.29 / 10
Rhonda B
May 27, 2026
Verified Buyer
Great communication with my order!
Response from Hardwood Lumber Company
May 28, 2026
Thank you for your positive feedback! We're glad to hear you had a great experience with our communication. We appreciate your support!
Robert C
May 26, 2026
Verified Buyer
Very nice piece of wood… we’re slightly disappointed that the walnut is not darker (richer) like the photo in the description. I’m sure it will darken after a coat of poly.
Response from Hardwood Lumber Company
Jun 05, 2026
Thank you for your feedback! We're glad you like the piece of wood. We understand your concern about the walnut color not being as dark as expected. It can vary in shade, but we hope it achieves the rich tone you’re looking for after the finish.
Deanna D
May 24, 2026
Verified Buyer
Exactly what I was looking for. The countertop is beautiful and is made in the USA! Can’t get better than that.
Response from Hardwood Lumber Company
May 26, 2026
Thank you for your wonderful feedback! We're thrilled to hear that you found exactly what you were looking for and appreciate your support for American-made products. Enjoy your beautiful new countertop!
Devon T
May 24, 2026
Verified Buyer
Great experience. Easy communication and good customer service. We are very happy with our purchase.
Response from Hardwood Lumber Company
May 26, 2026
Thank you for your positive feedback! We're thrilled to hear that you had a great experience and are satisfied with your purchase. Your support means a lot to us!
Michael A
May 22, 2026
Verified Buyer
For CNC work, this is the best company out there. I work in a Military unit and am in charge of making awards/retirement plaques/everything, and I use this company as our number one wood supplier. Slabs arrive in perfect condition without warping or defects EVERY SINGLE TIME. I can make large projects out of exotic wood without issue. Absolutely love this company.
Response from Hardwood Lumber Company
May 26, 2026
Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that our CNC work and quality wood have consistently met your expectations. It’s an honor to support your military unit with your awards and plaques. We look forward to continuing to provide you with the best materials for your projects!
Matt B
May 20, 2026
Verified Buyer
I ordered some custom pieces to build a custom audio visual entertainment stand. It was very easy to make an order on line. Pricing all up front. When I did have a discussion with customer service they were very knowledgeable and every question was answered immediately. I know for a fact that if I ever need any custom wood work done I will not hesitate to call Hardwood Lumber Co.again!!
Response from Hardwood Lumber Company
May 26, 2026
Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that you had a positive experience ordering your custom audio visual entertainment stand. Our team takes pride in providing excellent customer service, and we're glad we could assist you. We look forward to helping you with any future woodworking projects!
Joanna R
May 20, 2026
Verified Buyer
The stair treads are beautiful! The color and finish is perfect. Thank you so much :)
Response from Hardwood Lumber Company
May 26, 2026
Thank you for your wonderful feedback! We're thrilled to hear that you love the color and finish of the stair treads. Your satisfaction means a lot to us!
Pam W
May 19, 2026
Verified Buyer
Great products, great service
Response from Hardwood Lumber Company
May 19, 2026
Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you are satisfied with our products and service. Your support means a lot to us!
Jon D
May 19, 2026
Verified Buyer
I've been buying products from Hardwood Lumber Company for many years now. Their products are exceptionally well made, and I've always been satisfied with the ordering and delivery process. Occasionally, there may be difficulties regarding an order, but the staff has always been more than fair in resolving questions and issues. I wish every company was so easy to work with.
Response from Hardwood Lumber Company
May 19, 2026
Thank you so much for your wonderful review! We truly appreciate your loyalty and are thrilled to hear that you consistently find satisfaction in our products and services. It's our goal to make your experience as seamless as possible, and we're glad our team has been able to assist you when challenges arise. We look forward to serving you for many more years to come!
Maria I
May 14, 2026
Verified Buyer
My countertop and floating shelves arrived on time and looked stunning. I would totally order from this company again. Their prices are amazing and the quality of their products are exceptional.
Response from Hardwood Lumber Company
May 19, 2026
Thank you so much for your wonderful feedback! We're thrilled to hear that you love your countertop and floating shelves. It's great to know that our prices and quality met your expectations. We look forward to serving you again in the future!
Adam m
May 14, 2026
Waste of time. The delivery is supposed to be 2-3 weeks. I called them at 3 weeks and had not idea. Promised the next week. Called back, still no idea, promised the following week. Complete waste of time
Robert H
May 13, 2026
Verified Buyer
Everything was fine
Response from Hardwood Lumber Company
May 19, 2026
Thank you for your feedback! We're glad to hear everything was fine. Your satisfaction is important to us, and we appreciate your support.
Debra M
May 12, 2026
Verified Buyer
great quality
Response from Hardwood Lumber Company
May 19, 2026
Thank you for your positive feedback! We're thrilled to hear that you are satisfied with the quality of our products. Your support means a lot to us!
Grant S
May 12, 2026
Verified Buyer
Beautiful woodwork and craftsmanship. Couldn’t be happier with both the product and the ease of ordering.
Response from Hardwood Lumber Company
May 14, 2026
Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear that you love the craftsmanship of our woodwork and found the ordering process easy. Your satisfaction is our top priority, and we appreciate your support!
Brittany G
May 12, 2026
Verified Buyer
Absolutely inlove with our piece from Hardwood Lumber! The butcher block countertop exceeded our expectations and the customer service was incredible. Cannot recommend this company enough.
Response from Hardwood Lumber Company
May 13, 2026
Thank you so much for your wonderful review! We're thrilled to hear that you love your butcher block countertop and that our customer service made a positive impression. Your recommendation means the world to us! If you need anything else, feel free to reach out.
Vivian H
May 11, 2026
Verified Buyer
Very pleased with the product that I choose. Workmanship, packaging for shipment and time was as promised and better. This was my first attempted project with installing new counters myself now that I am retired. I chose your company after much research in lieu of using a local supply store because I wanted a good product and I support family owned business. I was not disappointed with my choice. This is my final, final kitchen renovation due to my age so I wanted it to be solid. Thank you very much.
Response from Hardwood Lumber Company
May 12, 2026
Thank you for your thoughtful review! We're thrilled to hear that you're pleased with our product and service. We're glad you chose us for your kitchen renovation and appreciate your support for family-owned businesses. Enjoy your new countertops!
Greg R
May 11, 2026
Verified Buyer
Review of Sales/Ordering Experience with Hardwood-Lumber Company
Order No. 514435

Unfortunately, my experience was not good, pretty frustrating at times. And before I continue, please know that I fully understand that my order has design complexities which require special attention during fabrication.

Initially, I worked with the sales person fairly well to understand how best to spec the products I wanted, including a beveled edge detail. She indicated that the bevel angle could be whatever I specified, so I provided that information. When I asked her about rounding over the sharp edge created by the bevel, she responded “We’ll see what we can do…” or words to that effect. I told her that was not particularly reassuring, especially coming from the representative of a company claiming to be experts in would and fine furniture fabrication.

While I had initially planned to assemble the wood countertop elements myself, I thought it would be helpful to know the cost difference in having HLCo’s furniture division provide a quote for integrating steel legs with the table top and shelf units. About a week later and only after asking a second time for the quote, did I receive a one liner (with no details) from the sales person listing the cost of the assembled table and shipping. Adding the legs nearly tripled the cost of the original wood only order. I got the message loud and clear and apologized for wasting the furniture department’s time.

Once the final wood unit dimensions were confirmed, I was connected with the person responsible for handling CAD and drawing interface with the CNC fabrication machine. I would describe this experience and the individual I was working with as very professional. He showed a genuine interest in the work and getting things right.

Once the order was placed (after my approval of the fabrication drawing and beveled edge detail), I waited two weeks before calling to check on status of the order. The sales person said she would check with the shop and get back to me. After not hearing from her, I called back two days later. Another person in the sales department told me the order had not been put into production on account of the beveled edge detail not having been approved. I told her I had made all necessary approvals at which time she decided to track down the original sales person. After a 15 minute hold, I spoke with original sales person who greeted me with a “what do you want” tone of voice. I reminded her that she had never gotten back to me from my order status inquiry 2 days prior. Then she went into damage control mode and put me on another 15 minute hold. When she came back on the line, she apologized for the long hold time and not having got back to me. She indicated that the order, which was now in fabrication, had to wait until the arrival for a special bit to make the beveled edge cut. Completion of the order would now be a week (or so) out. Frankly, at this time, I didn’t know who or what to believe. She did indicate that the order would be sent with expedited shipping.

As I write this, it’s now about two weeks later and I’ve just received notice that the shipper (UPS) has received a shipping notification, but not the product yet. The shipment service listed is “UPS Ground”.
Response from Hardwood Lumber Company
May 11, 2026
Hello, Thank you for your feedback. I sincerely apologize for the experience you had with our team, and I appreciate you bringing this matter to our attention. We have rescheduled your shipment with UPS Overnight shipping, and our Sales Team will send you the updated tracking information shortly. Additionally, a refund has been issued to the card on file as an apology for the inconvenience and delays. If you have any further questions or concerns, please don’t hesitate to contact our Sales Team. Thank you again for your patience and understanding. Have a wonderful day!
James C
May 10, 2026
Verified Buyer
Super nice product. We ordered two butcher block tops for a built in cabinet. Fast shipping and a great price. We are very happy.
Response from Hardwood Lumber Company
May 12, 2026
Thank you so much for your kind review! We're thrilled to hear that you are satisfied with the butcher block tops and that the shipping was quick. Enjoy your beautiful new cabinets!
Catherine H
May 06, 2026
Verified Buyer
Is exactly what I hoped for looks great
Thank you
Response from Hardwood Lumber Company
May 08, 2026
Thank you for your positive feedback! We're thrilled to hear that our product met your expectations and looks great. We appreciate your support!
Kyle B
May 05, 2026
Verified Buyer
Overall I had a great experience with the HLC team. I ordered a custom walnut butcher block with edge work/stain/poly coating and it came out beautifully, and I mean beautifully. They did a great job and the couple of times I needed to talk to customer service they were very friendly and fast. Definitely would use them again.
Response from Hardwood Lumber Company
May 05, 2026
Thank you so much for your kind words! We’re thrilled to hear that you’re happy with your custom walnut butcher block and that it turned out exactly as you hoped. It means a lot to know our team and customer service made a positive impression as well. We truly appreciate your support and look forward to working with you again in the future!
About Hardwood Lumber Company
In 1958, a seed was planted in Burton, Ohio. Through careful nurturing and meticulous attention to detail, the Hardwood Lumber Company gradually expanded from a small local sawmill into a renowned premium hardwood product manufacturer. Its operations extended beyond its initial boundaries, establishing a strong presence as a national producer of top-quality butcher block countertops, stair treads and risers, floating shelves, cutting boards, fine hand-made furniture, and custom cabinetry. Presently, the company has given rise to Hardwood Lumber Company, Mouldings One, and Sheoga Flooring and Paneling, Inc.
Visit Website
Hardwood Lumber Company is a Verified Merchant
Questions? Contact Us
sales@hardwood-lumber.com
440-834-1891
7:00 am - 4:30 pm EST
Facebook
RaveCapture Commitment
RaveCapture transforms how businesses collect and showcase customer experiences. We take authenticity seriously and only allow 100% verified buyer reviews and UGC.
Guarantee
  1. RaveCapture Companies Are Held Accountable
  2. All Reviews Are Verified Customers
  3. Negative Reviews Can Never Be Deleted
With RaveCapture, you’re not just managing a reputation — you’re sharing the voice of your raving fans.
RaveCapture loader